close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיפוש עבודה- דברים שצריך לדעת כשמחפשים עבודה

מערכת שורשד תשרי, תשעז06/10/2016

דברים שחשוב לדעת על חיפוש עבודה

תגיות:

כל מי שיוצא אל שוק העבודה יודע עד כמה הוא קשה ולא צפוי. בעידן בו מקומות עבודה מחליפים עובדים בתחלופה גבוהה ואנשים עצמם בוחרים להחליף מקומות עבודה לעיתים תכופות, אין זה מפתיע ששיטוט בלוחות של חיפוש עבודה, מגלה מגוון רחב של מקומות שמחפשים עובדים מצד אחד ומצד שני, קושי עצום למצוא עבודה קבועה בתנאים אידיאליים.

במאמר זה נציג בקצרה שורה של נקודות שחשוב לדעת לפני שמתחילים לחפש עבודה, נקודות לגבי אופי החיפוש, מה מותר ומה מוטב שלא נגלה בזמן שאנחנו מחפשים עבודה, ובכלל, כיצד עושים את זה בצורה חכמה.

לפני שנתחיל נציין נקודה אחת, שוק חיפוש העבודה הוא שוק לא צפוי. מה שנראה לנו ברור מאליו לא תמיד כך, לכל מעסיק יש את קו המחשבה שלו, הדבר היחידי שמנחה אותו הוא כיצד העובד יכול לקדם את העסק, מאחר וכל מעסיק רואה את זה אחרת, הרי שאנחנו לא יכולים למצוא, תמיד, קווים מנחים דומים באופן בו מעסיקים מגייסים עובדים.

דברים שחשוב לדעת על חיפוש עבודה

ראשית, כשאנחנו פונים אל מקום עבודה, עלינו להכין קורות חיים מסודרים, ברורים, רהוטים וקצרים. ישנו משפט שאומר "אדם מעולם לא התחרט על דברים שלא אמר", במילים אחרות, קורות חיים אמורים לספק תמונה נכונה אודות היכולות, הניסיון וההשכלה שלנו, אך אין צורך להכביד במילים, צריך לספק למעסיק את המידע הנדרש כשכל מידע נוסף, יכול לבוא על ידנו בשיחה פנים אל פנים.

שנית, חשוב לשלוח קורות חיים לכמה שיותר מקומות. אנחנו מניחים שהמקום הראשון אליו נשלח קורות חיים יקבל אותנו, זה לא נכון וגם אם כן, זה יכול לקחת זמן. ככל שנשלח יותר קורות חיים, כך נגדיל את הסיכוי שלנו להגיע לראיונות עבודה ולמצוא מקום שיתאים לנו.

שלוש, כשאנחנו מחפשים מקום עבודה, עלינו לחשוב מה בדיוק המעסיק מחפש, מעבר לניסיון או הידע שלנו בתחום. יש מעסיקים שמחפשים עובדים שנשארים זמן במקום עבודה אחד ולא מחליפים כל תקופה מקום עבודה, יש מעסיקים שמחפשים עובדים שיכולים לתת להם שעות נוספות, יש מעסיקים שמחפשים עובדים שמביאים איתם רקורד אחר, שונה מהרגיל. עלינו להבליט תכונות מסוימת שאנחנו נוטים להאמין שהן חשובות יותר עבור המעסיקים.

ארבע, לא משנה לאיזה מקום עבודה אנחנו מנסים להתקבל, חשוב מאוד שנציג רשימה של ממליצים. אנשים אליהם המעסיקים יכולים לפנות ולקבל המלצה עלינו. כך נוכל להבטיח את אמינות קורות החיים וכן יהיה מי שידבר בשבחנו.

חמש, כשאנחנו מחפשים מקום עבודה, תמיד עלינו להשאיר מקום לגמישות בכל הקשור לתנאי שכר. אם אנחנו רושמים את התנאים בקורות החיים שלנו, אנחנו עלולים לסגור דלתות רבות עוד בטרם קיבלנו הזדמנות לשמוע מה יש לצד השני לומר. עדיף להשאיר את זה לרגע בו ניפגש פנים אל פנים עם המעסיק הפוטנציאלי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה